טווח מחיר: מ- 2,000 ₪ עד 50,000,000₪
גודל: מ- 10 m2 עד 1,000 m2
מאפיינים נוספים
מידע חשוב לפני מכירת נכס

תהליך מכירה נכון מתחיל הרבה לפני פרסום הנכס. בשלב הראשון תשאלו את עצמכם למה אתם מוכרים, מה בעצם המטרה שלכם. ישנם הבדלים בין שדרוגים למגורים או מימוש השקעות.  

לאחר שפירטתם לעצמכם מה בעצם מימוש המטרה שלכם חשוב להבין מה מצב השוק, מה ההבדלים בין הנכס שאתם מוכרים לנכס שאתם מתכוונים לקנות. הדרך הטובה ביותר להכיר את השוק היא פשוט לראות את כל הנכסים  המוצעים למכירה בשכונה הדומים לנכס שלכם. בנוסף, לראות את כל הנכסים היכולים להתאים לכם בקניה. 

מעבודת השטח ניתן ללמוד מה ההבדלים בין הנכסים המשפיעים על השווי, מה הביקושים ומה קצב המכירות בשכונה. המידע מהשטח הוא הכרחי, המדויק והטוב ביותר העומד לרשותכם

בדיקות חשובות לפני מכירה

1. בדיקה משפטית של הנכס שלכם. לדוגמא, מצב רישום הנכס.

2. בדיקת הגרמושקה, האם ישנם חריגות בנייה. 

3. בדיקת כל ההוצאות במכירה, מיסוי מקרקעין, היטל השבחה ועוד.ֿ

4. בדיקות מימון (משכנתאות).

למידע חשוב נוסף לחצו 

לאחר שהכרנו את כל המתחרים בסביבת הנכס, מצב השוק, עשינו את כל הבדיקות הרלוונטיות הגענו לשלב תמחור הנכס. תג המחיר שנקבע משפיע מאד על תהליך המכירה וכמובן על התוצאה הסופית. לכן, תמחור נכון הוא קריטי למקסום התוצאה הסופית (סגירת העסקה). לדוגמא, אם נתמחר נכס במחיר גבוה משמעותית מהשווי הריאלי שלו בשוק נקבל תהליך מכירה ארוך וחלש, טפטופים מעטים של קונים (אם בכלל) ולא נקבל הצעות רציניות בכלל. לאחר מכן, נצטרך כל כמה זמן לרדת במחיר, ירידות מחיר גורמות לקונים לא למהר, ברור לקונים שכל זמן מה המחיר יורד. יחד עם זאת, קונים מפרשים ירידות מחיר כמוכר הנמצא במצב לחץ מה שיגרום לרוב הקונים להציע הצעות יותר נמוכות . 
כשהנכס משווק הרבה זמן הוא מקבל תדמית שלילית מהקונים המסתובבים בשוק (למה הנכס לא נמכר כל כך הרבה זמן ? אולי ישנה בעיה בנכס ?).

לעומת זאת, אם נתמחר את אותו הנכס במחיר חסר כלומר במחיר נמוך בזמן קצר יגיעו הרבה מאד קונים רציניים שכבר בפגישות הראשונות יתנו הצעות ויווצר מצב של תחרות בין הקונים וההצעות יעברו את המחיר המובקש בגלל שכל קונה שמתסתובב זמן מה בשכונה לקניית נכס יודע שהנכס מתומחר נמוך. 

ולכן, הדרך הטובה ביותר לתמחר נכס היא במחיר הגבוה ביותר שאפשר לבקש כמובן בגבול הריאלי. בעצם בעקבות האיזון בין מחיר גבוה שנושק למחיר אטרקטיבי אתם נהנים משני העולמות. גם מתג מחיר היוצר תחרות בין הקונים המניב הצעות רציניות וגם מהמחיר המקסימלי שאפשר לקבל באותה נקודת זמן בשוק.   


נכתב ע״י אבי דלח מומחה לנדל״ן בהרצליה 

השוואה